האם ניתן לשלב עץ בעיצוב מטבח מודרני?

המטבח המודרני החל את דרכו קריר ומנוכר, בעל קווים ישרים וניקיון עיצובי. לא כל אחד התחבר למראה המהוקצע ורבים חיפשו את הטוויסט, העדנה והחמימות שיוסיפו אופי וחיים למטבח המודרני. עם השנים השפיעה מגמה עיצובית מרעננת על זירת המטבחים המודרניים הודות לשימוש נכון בעץ, שמקנה חמימות למטבח, צבעוניות שמרככת את החזות הקשוחה ואלמנטים שמשדרגים אותו פלאים.

נפלאות העץ
לעץ השפעה רבה על עמידות המטבח ועל החזות שלו. העץ נחשב לחומר טבעי ונושם המשתבח עם השנים ועמיד בפני פגעי הזמן. הוא גם ממציא את עצמו כל פעם מחדש בטקסטורות, גימורים וצבעוניות משתנה. ניתן לבחור במטבח בסגנון סקנדינבי בהיר עם משטחי עץ בהירים או ללכת על מטבח מודרני בסגנון כפרי עתיר גילופים ותבליטים עשיר באלמנטים שמעניקים לו נוכחות. ישנם עצים גסים יותר בעלי מרקם מחוספס ועצים אחרים אלגנטיים וקלילים, מדוקקים לשמירה על קווים עדינים. הסגנון הגיאומטרי בולט במטבחים מודרניים ואלה לרוב נטול ידיות, בעלי מראה של ארונות תלויים ושילובים בין עץ למתכת מלוטשת. ההיצע של העצים הוא רחב מעצים בהם רואים את העיניים של העץ ועד עצים שעברו עיבוד ליצירת מראה של פלטה אחידה.  

העץ פונקציונאלי מאוד במטבחים מהבוצ’ר שנועד לשמש כמשטח עבודה ועד החזיתות של הארונות והמגירות. כאשר בוחרים עץ מלא נהנים מעמידות גבוהה יותר, חוזק ויציבות – תכונות חשובות מאוד בתכנון ועיצוב מטבח שילווה אתכם למשך שנים רבות. עם זאת, ניתן להוזיל עלויות על ידי שילוב של MDF. הבחירה בעצים שונים משפיעה על מראה המטבח המתקבל וכיום נהוג להשתמש במטבחים מודרניים בעיקר בעץ דובדבן, עץ אלון ואגוז ולהקנות להם מראה ייחודי בין אם בגימור מאט או לכה, שילובים של בטון ועוד אלמנטים מודרניים הייטקים שמעניקים נגיעה עכשווית לכל מטבח עץ. כדאי לבחון מה מביא עמו כל סוג של עץ למטבח, כך למשל, המייפל הוא עץ קשיח שקל לעבד בסגנון מודרני וגם מסורתי, האגוז הוא גם עץ קשיח שצבעו הטבעי נע בין שמנת לחום כהה ונחשב לעץ יוקרתי במיוחד. אורן הוא עץ רך יחסית ולכן פחות עמיד מאגוז או מייפל אבל נחשב חסכוני במיוחד ועץ ליבנה למשל ופולארי בעיצוב מטבחים בשל מראהו הייחודי.

לבחור בנגריה הנכונה ליצירת המטבח האולטימטיבי

כך או כך, העץ באשר הוא מכל סוג מעניק למטבח המודרני מראה חם ומעודן יותר וכן אריכות ימים. הוא נחשב גם למוצר אקולוגי בר קיימא שמתחבר לטבע וידידותי לסביבה, בריא לנשימה ולמגע, מצטיין באסתטיקה המתמזגת עם כל סגנון עיצובי. חשוב מאוד לגשת לנגריה מובילה בעלת הידע והניסיון בבחירת העצים הטובים ביותר לשימוש במטבח שעברו תהליכי עיבו נגד ריקבון ועבודה עם עץ ברמה גבוהה כולל צביעה בתנור והרכבת ארונות העץ, חיתוך העץ באי והכל על פי המפרט הטכני והחזון העיצובי של האדריכל או הדיירים.

 

 

 

לקבלת רעיונות נוספים על רהיטים בהתאמה אישית קראו כאן

ובכלל.. מוזמנים ליצור קשר עם צוות נגרית רותם כדי להלביש את הבית המעוצב שלכם בעץ

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

יש לנו עוד מאמרים מעניינים..

Call Now Button