המילה האחרונה בתחום מטבחים מודרניים

נגרות בוטיק למטבחים בהתאמה אישית

המילה האחרונה בתחום מטבחים מודרניים

עולם העיצוב המודרני טבע את חותמו כבר בבתים רבים, שמתחברים לעיצוב נקי ומדויק בו המשפט “פחות זה יותר” בא לידי ביטוי בכל פינה.

בזירת המטבחים מיישרים קו עם העיצוב המודרני בדמות מטבחים מודרניים העונים על צרכי הדיירים ומצד אחד – מפוארים ומפנקים בעלי תכולת רבה ומצד שני – שומרים על מינימליזם מאופק באלגנטיות מרשימה. כיצד מתכננים ומעצבים מטבח מודרני, מהם הקווים לדמותו ואיך המטבח יתפקד היטב גם בלי להראות עמוס לעייפה? כל החידושים והפתרונות בסצנה המודרנית של המטבחים העכשוויים.

גוונים מיוחדים – שילובים מנצחים

 המטבח העכשווי לא מפחד מצבע. מצד אחד, הוא יכול להיות בהיר מאוד, בלבן בוהק, שמקרין שלווה ורוגע ושומר על אווריריות במרחב, מתאים במיוחד לחללים קטנים ואפלוליים ומצד שני, ניתן לראות גם צבעים נועזים יותר כמו צהוב, כתום ואדום. בחירה מודעת בצבע מתפרץ שעושה הבדל גדול ומכניס הרבה שמחת חיים לבית. אפשר גם להבחין בשילובים בין צבעים – כהה ובהיר השוכנים יחדיו ומייצרים אפקט מפתיע של ניגודיות מעניינת במרחב.

ברור, נקי, מדויק

אם המטבחים הכפריים עשירים באלמנטים, עץ מחוספס וגס, פרזולים וכדומה, הרי שהמטבח המודרני הוא ההפך הגמור. קווים ישרים וברורים בדיוק מקסימלי, שעושה סדר במרחב מבלי להכביד בפרטים, אלמנטים אחידים שחוזרים בכל חלק ברחבי המטבח. המינימליזם בא לידי ביטוי בפתרונות אחסון סמויים ששומרים על מראה אחיד וחלק של המטבח לרבות ידיות אינטגרליות. במטבחים הללו אפשר לראות נוכחות של ארונות סגורים המחביאים מוצרי חשמל ואפילו מעבר למזווה עם נישות ופתחים שהוגדרו מראש לטובת מיני בר, מכונת קפה וכדומה. הגימור אף הוא מהוקצע להפליא, לרוב מאט להשלמת המראה המוקפד. אפשר לשים לב לחיתוך המדויק, להיכן מתחיל ונגמר כל אובייקט במטבח.

שיא הטכנולוגיה במטבח

 המטבחים של היום הם לא המטבחים של פעם ואומנם בכל עיצוב ניתן להטמיע מנגנונים מתקדמים וליהנות מחוויית בישול ואירוח הייטקית ומתוחכמת יותר מתמיד, אבל במטבח המודרני אלה בולטים במיוחד. שילוב של ידיות הנפתחות בלחיצה, מנגנונים המאפשרים עלייה והורדה של אלמנטים, פתיחה מהירה בטאץ’, שליפה התכנון מאוד אינטואיטיבי וזורם עם התנועה של המבשל או הסועד במטבח ולרוב מבלי שהמתבונן מבחוץ יראה בכלל כבלים או מנגנונים. הכל סמוי ונסתר בתוך הקונסטרוקציה.

שילוב מודרני כולל

 מטבחים מודרניים הם כאמור חלק ממגמה כללית של עיצוב מודרני ושימוש בחומרים מודרניים כמו מתכת ובטון. מטבח זה משתלב באפן סינרגטי עם חומרים מודרניים ועיצוב מודרני ועיצובים שונים בכלל. הוא שקט ונקי ולכן, הוא יכול להשתלב כמעט עם כל עיצוב לרבות חומרים דומיננטיים יותר.

מומלץ לתכנן מטבח בהתאמה אישית בסגנון מודרני עם נגריה המתמחה בעיצוב מטבחים ובעלת ניסיון רב בעיצוב, מבחירת חומרי הגלם ועד הפתרונות המתקדמים ביותר להשגת מטבח מודרני מרשים במיוחד.

 

מטבח מעוצב בהתאמה אישית
מטבח בהתאמה אישית

מה בין סגנון חיים ומטבחים?

המטבח הוא תוצר של הדיירים. חשוב לבחון מראש באיזה סוג משפחה מדובר – האם זו משפחה שמרבה לבשל ולארח או משפחה שאוהבת לארח אך לא מרבה בבישול, האם בני המשפחה נוהגים לשבת לאכול ארוחות משותפות במטבח או בפינת האוכל ומה הרכב הדיירים. אם זה רק בני זוג או משפחה של 4-5 נפשות. חובבי הבישול יעדיפו בוודאי מטבח גדול ומאובזר יותר ואלה שאוהבים לאכול במטבח ישמחו לאי רחב ידיים או דלפק נוח עם כיסאות בר צמודים לאכילה בשטח המטבח.

התכנון קובע

יש חשיבות לתכנון עצמו לתנועה נוחה במטבח. מומלץ לחשב, למשל, את גובה השיש כך שיתאים לגובה המשתמשים וכן להתייחס לפתרונות אחסון כך שיתאימו לתכולת האחסון המשוערת מבחינת מצרכי מזון, כלים, האם יש כלי סרוויס מיוחדים שרוצים להציג כלפי חוץ ולהתאים עבורם פתרון אחסון גלוי או להפך – מוצרי חשמל רבים שרוצים להסוות מאחורי דלתות של ארונות. חשוב להחליט מראש למשל היכן יאוחסן טוחן אשפה, האם יהיו שני כיורים או כיור אחד, האם האי יהיה מוקד הבישול או רק מוקד הישיבה והאירוח. בתהליך של נגרות בהתאמה אישית מתמקדים בפרטים הקטנים ביותר, כולל חלוקה של המגירות ועומק וגודל כל ארון ותא אחסון, מקרר יינות באי או מזווה בקונסטרוקציה המרכזית וכדומה. התכנון הוא בפרטי המטבח אך גם במבנה שלו מהתייחסות לפתחים, כגון דלתות וחלונות ועד תשתית אינסטלציה וחשמל.

נגרות מטבח בהתאמה אישית
נגרות בהתאמה אישית

סגנון מוביל

העיצוב של המטבח משמעותי וכדאי להחליט מראש האם זה יהיה מטבח שישתלב באופן הרמוני עם החלל, למשל, מטבח מודרני לבית מודרני או מטבח בסגנון כפרי לבית בניחוח כפרי או להפך – יתבלט על רקע החלל בעיצוב שונה לחלוטין. למשל, מטבע בצבע עז על רקע בית לבן ומינימליסטי או מטבח הייטקי על רקע בית כפרי. כמובן שההחלטות העיצוביות הן רבות מסוג העץ הנבחר דרך המרקם, סגנון הידיות, סוג משטח העבודה ועד האביזרים הנלווים.

נגרות בהתאמה אישית מאפשרת לעצב את מטבח החלומות כך שהוא יתאים בדיוק לצרכים האישיים.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

יש לנו עוד מאמרים מעניינים..

Call Now Button