מטבח יפה וגם פרקטי – יש דבר כזה?

מטבח כפרי בהתאמה אישית

המטבחים של היום לא מפסיקים לרגש ולהפתיע כל פעם מחדש. מטבח שהוא מחד, אסתטי ומרשים בנוכחותו המסוגננת בחלל ומאידך, פונקציונאלי ונגיש ועונה על כך צורך. המטבח הוא זירת עבודה ואירוח – מבשלים בו אך גם סועדים בו ובשנים האחרונות הוא זוכה להתייחסות העיצובית הראויה לו בדמות הבלטת נוכחותו במרחב ויחד עם זאת, בשלל פיצ’רים המשדרגים את הפעילות במטבח.

כיצד מתכננים ומעצבים מראש מטבח שהוא גם יפה וגם פרקטי?

מטבח בהתאמה אישית
אסתטיקה ופרקטיקה היא בסופו של דבר מפגש בין חזות לפתרונות ויש כאן חשיבות רבה לממד של התאמה אישית. יש מי שמחפשים מטבח רחב ידיים בעיצוב מודרני בעוד אחרים מטבח כפרי אינטימי, כאלה שמרבים לבשל וכאלה שרק מעוניינים לסעוד במטבח בחברת בני המשפחה.
מטבחים בנגרות אישית מאפשרים להוציא את החזון אל הפועל ובהתאמה ישירה לתנאי החלל, למרכים של הדיירים המשתמשים במטבח ביום יום והעיצוב המבוקש. למשל, קווים ישרים בצביון נקי או שימוש בחומרי גלם מסוימים המתמזגים עם השפה הוויזואלית השלטת בבית. כאשר יושבים ומאפיינים מטבח לפרטי פרטים מסגנון החיים דרך השימוש במטבח, כולל תכולת הפריטים אפשר לשרטט ולאחר מכן לייצר מטבח חלומי הן מהבחינה העיצובית והן מהבחינה התפקודית.

סמוי מהעין – מוכן לפעולה
דרך נהדרת ליצור מטבח אטרקטיבי ופונקציונאלי היא באמצעות פתרונות אחסון סמויים שאינם גלויים לעין המתבוננת וכך נשמר המראה היפה והעדין. למשל, חזיתות של ארונות המסתירים את מוצרי החשמל לרבות המקרר והמיקרוגל או טוחן אשפה סמוי בתוך השיש. אפשר לתכנן כממעט כל פריט כך שיישמר מאחורי דלתות סגורות אבל בשליפה, טאץ’ או פתיחה יהיה פשוט ונוח להשתמש בו באופן מידי. מומלץ לתכנן את המטבח מבעוד מועד לפרטי פרטים ולהחליט על המיקומים המדויקים של כל מוצר חשמלי או כלי במטבח כך שיהיה נוח ואינטואיטיבי לעבוד במטבח ולדעת מראש היכן כל פריט מונח על מנת להגיע עליו במהירות המקסימלית.

שילובים מנצחים
הכוח הגדול של מטבח מעוצב ופונקציונאלי הוא בשילוב בין אובייקטים בתוך המתחם. כך למשל, אפשר לתכנן אי דקורטיבי ומרשים בנוכחותו שמצד אחד יהיה מיועד לישיבה של הסועדים סביב האי ומהצד השני, בחלקו הפנימי, ישלב פתרונות אחסון שונים ולמקם את האי בדרך שמאפשרת מרחב תנועה במטבח אך גם יוצרת מעין הפרדה וויזואלית בין העמידה בתוך המטבח ובין מה שרואים כלפי חוץ. כדאי לחשוב גם על הקשר העיצובי בין מראה המטבח ליתר חלקי הבית – האם הוא יתחבר לסביבת המגורים באותה שפה עיצובית או להפך, יהיה בגוון אחר ובסגנון אחר על מנת לבלוט בנוכחותו על רקע סביבת המגורים.

חשוב לשים דגש גם על גובה והתאמה לצרכים כמו למשל, גובה השיש וגובה האי, הכלה של כל פרטי המטבח בצורה סמויה וגלויה ועמידות ואיכות חומרי הגלם כך שיתקבל מטבח יפה שישרת אתכם לאורך זמן.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

יש לנו עוד מאמרים מעניינים..

Call Now Button