הנדסת אנוש בעיצוב מטבחים מודרנים

מטבחים מודרנים

שילוב הנדסת אנוש מתקדמת בעיצוב מטבחים מודרנים

תכנון מטבחים מודרניים הוא תהליך חשוב בדרך להשגת מטבח אסתטי ופרקטי כאחד. המשימה היא לאפיין את הצרכים הייחודיים של הדיירים ולתפור עבורם מטבח שיתאים בדיוק למידותיהם.
היום ניתן למצוא בנבחרת המטבחים המודרניים אלמנטים המחברים בין טכנולוגיה מתקדמת לנוחות וחוויית שימוש השמים דגש על הנדסת אנוש. הדרך בה פותחים דלתות, שולפים מגירות, נעים במרחב הנתון תוך הקפדה על ארגונומיות. איך המטבחים המודרנים מתכתבים עם הנדסת אנוש?

מרחב תנועה מקסימלי

תכנון המטבח לוקח בחשבון את גודל החדר אך גם את הקומפוזיציה המועדפת לפי סגנון החיים של הדירים. האם הם אוהבים לבשל ואיך – טיגון, שימוש בתנור, כיצד מתבצעת שטיפת הכלים, מהו אזור האירוח המבוקש במסגרת המטבח, מה גובה הנפשות הפועלות והאם יש קושי להתכופף או להגיע למקומות מסוימים. לרוב יתבצע מיקום של הפריטים שיש לשמור בהישג יד כיוון שהם בשימוש יומיומי בגובה של המשתמש ואת הפריטים החגיגיים להם זקוקים באירועים מיוחדים ימקמו במגירות תחתונות או בארונות העליונים. חשוב ליצור מטבח שיעניק מרחב תמרון, למשל בעת הגישה לאי ולתנור או יאפשר לשניים ואף יותר לבשל ביחד ולשהות בחלל אחד בו זמנית.
לרוב המטבח יחולק למספר אזורם כמו למשל אזור הבישול, אזור האחסון ואזור ייעודי לשמירה על תחזוקה וניקיון, כך שיישמר גם הסדר במטבח לכל אורך הפעילות. לרוב נהוג להפריד ולמדוד מרווח בן כל אזור ומשטח כדי לאפשר תנועה חופשית.

המטבח שעובד בשבילכם
אם בעבר המטבח היה מפעיל את המשתמש, היום הגישה היא הפוכה. מטבח מודרני מתוכנן למען המשתמש כך שאין צורך להיכנע למצב הקיים, למשל, להתכופף ולחפור עמוק במזווה בעקבות קמח אלא אפשר לפתוח את הארון בנגיעה או להשתמש במגירות נשלפות מבלי להתאמץ להגיע גם לפריטים שנמצאים בחלק האחורי של כל מגירה או ארון. אפשר גם ליצור חלוקה דינאמית בפנים כל מגירה או ארוך ולסדר כל פעם מחדש, לפי העדפה, את התכולה של המגירה או הארון.
הנדסת אנוש במטבחים מודרנים שמה דגש על פתיחה מהירה בתנועה חלקה, כולל מאחזי יד ואמצעי תמיכה לשמירה על הגב בעת עבודת הבישול. המטרה הא ליצור סבבת עבודה גמישה.

נגרות בהזמנה אישית היא סוד הקסם
אין ספק שמטבח ארגונומי הוא פונקציה של התאמה לצרכים. יש משתמשים שיתקשו להגיע לארון בגובה שאחר ירגיש שהוא ממוקם בדיוק בגובה העיניים. כנ”ל בנוגע למיקום השיש שצריך להיות מותאם לממדי המשתמש. מעבר לכך, הנדסת אנוש במטבח מחזקת גם את אלמנט הבטיחות ומצמצמת משמעותית תאונות במטבח באמצעות תכנון נכון ופיצ’רים שמייעלים את העבודה. המטבח המודרני הוא גם מטבח חכם שיכול לפעול על ידי לחיצת כפתור, למשל, להפעלת טוחן האשפה או סנכרון מערכות בתוך המטבח עם הבית החכם – הפעלת המיקרוגל והתנור דרך מכשיר הנייד.

מיקומים אסטרטגיים, פתרונות טכנולוגיים ואחסון חכם – האלמנטים החשובים במטבח נוח בו תיהנו לבשל, לאכול ולארח כל פעם מחדש.

 

רוצים ליווי אישי ושילוב הנדסת אנוש חכמה בתכנון ועיצוב המטבח המודרני שלכם?

מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם צוות נגריית רותם ויחד נגשים לכם חלום

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

יש לנו עוד מאמרים מעניינים..

Call Now Button