נגרות בהתאמה אישית לבעלי מוגבלויות

ארוחת ערב במטבח מעוצב של נגריית רותם

תכנון בית דורש הכרות מלאה עם צרכי הדיירים וסגנון חייהם. כאשר מתכננים סביבת מגורים לבעלי מוגבלויות לוקחים בחשבון את ההתאמה המלאה להנגשת המרחב, החל מיצירת מעברים רחבים ודלתות רחבות המותאמים למעבר של כיסא גלגלים דרך אריחים מונעי החלקה ומאחזי יד בחדרי הרחצה ועד בחירה של כלים סניטריים מותאמים, כגון אסלה מוגבהת.

תהליך של פיתוח וייצור רהיט מותאם לבעלי מוגבלויות נעשה תוך מחקר מעמיק של הצרכים ושילובו של הרהיט העתידי בחלל. חשוב מאוד לבצע מדידות מקדימות ולהחליט היכן יוצב הפריט בסופו של דבר בחלל הנתון תוך שמירה על מרווחים ובלי לפגוע בצד העיצובי ובקו הסגנוני הנבחר. מה נלקח בחשבון בנגרות בהתאמה אישית לבעלי מוגבלויות? מספר פתרונות חשובים בדרך לעיצוב הבית.

מזיזים את הארון
ארון הוא מלך פתרונות האחסון של הבית ומאכלס את הבגדים, הנעליים, האביזרים המשלימים ונוכחותו המאסיבית דומיננטית ובולטת בחלל. כאשר בונים ומעצבים ארון חשוב להתייחס לנישה הייעודית בה ימוקם הארון ולחלוקה הפנימית, מגירות ומדפים תוך שימת דגש על פתרונות אחסון מודולאריים וכמובן על נגישות מקסימלית. כמו למשל, ארונות הזזה שלא יידרשו הפעלת כוח ודלת הזזה שחוסכת מקום, ארון בעל ידיות רחבות במיוחד לפתיחה קלה ועוד. חשוב להתייחס גם לפינות של הארון כך שלא יהיו חדות ולא יפגעו בתנועה במרחב.


מטבח מעוצב ומונגש
המטבח הוא הלב הפועם של הבית ומרכז העניינים הן לחובבי הבישול והאירוח והן לדיירים באשר הם. חשוב מאוד לתכנן ולעצב מטבח מונגש היאפשר תנועה פשוטה, גישה מהירה בנוחות מקסימלית. ההתחלה היא בבדיקת המרחב של המטבח כך שניתן לנוע בו עם כיסא גלגלים ולאחר מכן נלקחים בחשבון התאמת משטח העבודה לכיסא גלגלים, ביצירת נישה ייעודית, כדי שיהיה אפשר לשבת בכיסא ותוך כדי להשתמש במשטח העבודה או באי. כמו כן, מיקום ארונות האחסון בגובה נמוך יותר או אפילו רק בחלק התחתון של המטבח לאפשר גישה ישירה לארונות גם בטווח תנועה מוגבל. קיימות גם יחידות ניידות במטבח שניתן להזיז ולשלוף בכל עת לפי הצורך ופתרונות פתיחה שיאפשרו תנועה עם הכיסא.

ארוחת ערב במטבח מעוצב של נגריית רותם

לכוון את המיטה
מיטה מותאמת לבעלי נגישות ונכים תורמת לאיכות החיים. חשוב לתכנן מטה בגובה המתאים לכיסא גלגלים על מנת לאפשר מעבר ישיר מכיסא הגלגלים ישירות למיטה. לרוב מדובר במיטה מתכווננת חשמלית במסגרתה ניתן לשלוט בכל חלק במיטה – פלג גוף תחתון ועליון, הרמה לישיבה וכיוון למצב שכיבה. חשוב לשמור על מיטה ביציבות מקסימלית אך עם אופציה לניידות בחלל באמצעות גלגלים (אותם ניתן לקבע בכל עת).

היום אפשר לשלב בין נגישות לעיצוב ולהחליט מה יהיה הסגנון הנבחר – כפרי או אורבני, בהיר או כהה, אלמנטים מעניינים ומשדרגים ולשמור על מרחב תנועה ליעילות תפקודית גבוהה מבלי להתפשר על החזות של המטבח או הרהיטים.

להתאמת ארונות אמבטיה מעוצבים צרו קשר עם צוות נגריית רותם (-:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

יש לנו עוד מאמרים מעניינים..

Call Now Button